donderdag 14 juni 2012

Kraanvogels vouwen

Kraanvogels vouwen. Het klinkt raar maar het is ontzettend leuk! Voor mij is het een soort breien of haken. Daar worden de meeste mensen rustig van, maar ik van kraanvogels vouwen. (haha)
Ik heb het ooit geleerd van een vriendin van me waar ik laatst ook bij op bezoek ging. Daar zag ik een hele normale tak hangen met daar aan: Gevouwen kraanvogelslingers. Het zag er heel gezellig uit!


Thuis besloot ik meteen wat papiertjes uit de kast te halen en zelf maar eens iets in elkaar te flansen. Ik pakte een stok die voor de deur lag en knoopte daar drie touwtjes aan vast. Met een naald ben ik de vogels eraan gaan rijgen.

Ik heb dus heel veel vrschillende kleuren en patronen gebruikt voor de vogels.
Ik heb rekenpapier, schrijfpapier, papier uit tijdschriften, zelfgetekend patroon-papier (haha) en gewoon papier waar al patronen op stonden. Je kan ook inpakpapier gebruiken, dat heb ik niet gedaan, maar ik kan hem altijd uitbreiden.


Op internet kan je al veel fimpjes en uitleg vinden. Ik zal later een bericht met stappen maken voor het vouwen van de kraanvogels.
Binnen kort komt er dus een bericht met stappen!
XX
p.s. Volgens een Japanse legende komt je wens uit als je duizend kraanvogels hebt gevouwen. Vooral de wensen die te maken hebben met gezondheid en lang leven. (Dat wordt voor mij nog even flink doorvouwen!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten