zondag 24 juni 2012

Midzomernachtwandeling

Gisteravond nog, maakte ik een midzomernachtwandeling op een feest van mijn vriendin.
Het was echt te gek en heel gezellig!
Ik heb dingen gedaan die ik niet uit mezelf zou doen in een bos;
Languit in het gras liggen naar de wolken kijken met fluitende vogeltjes op de achtergrond.
Onder een boom op een mosbedje zitten en tekenen wat je hoort aan geluiden om je heen.
Ik hoorde vogels, muggen en vliegen, volgens mij ook kikkers (of het was wel een hele rare vogel), een duif en gekraak van takjes.


We kwamen op een gegeven moment uit bij een plekje met allemaal stukken boomstronk.
Daar hebben we onze blinddoek omgedaan en eten uit het bos geproefd.
Ik verwachtte als eerst een klein nootje of zo iets, maar ik kreeg een sappig zoet dingetje in mijn mond die bestond uit allemaal kleine bolletjes. (een braam)
Als je niet weet wat je krijgt is het een heel raar gevoel.
Dan van het ene op het andere moment zit er een groot gebobbeld hard ding in je mond (een walnoot) of een paar blaadjes rucola en een aardbei.
Nadat we etenswaren uit het bos hebben geproefd gingen we geblinddoekt door het bos lopen met een begeleidings partner.
Daarna liepen we zelfs op blote voeten door het bos.
Eigenlijk vond ik het heel lekker voelen dat zand en gras onder je voeten!
Toen het echt donker begon te worden kwamen we aan bij een grote uitkijktoren waar we even pauze namen met een stuk taart en genoten van het mooie uitzicht.

XXX Floor

p.s. Ik heb iets heel leuks geleerd! Fluiten op een eikelhoedje.
Dat doe je door je duimen tegen elkaar te houden en van de bovenkant een 'V' te maken.
Daar achter klem je het eikelhoedje en dan blazen!
De lucht die je blaast moet er wel nog ergens uit kunnen anders werkt het niet.
Ik kon dit wel al op een grasspriet. Dat is ook heel grappig.



1 opmerking: