zaterdag 7 juli 2012

vintage speelgoed

Ik zit aan tafel met een doos oud speelgoed (van de kringloopwinkel) en bedenk me dat het eigenlijk heel leuk is als ik er eens sieraden van ga maken, pak de kralendoos en wat tangetjes en ga aan de slag.


Memory stukjes, scrabbel blokjes, speelkaarten, kwartet kaarten.
 Dat zijn de leukste dingen om kettingen van te maken.


 Mijn moeder liep er tegen aan in een kringloopwinkel.
Dat vind ik zo leuk van kringloopwinkels; je loopt tegen dingen aan die je in gewone winkels niet tegen zou komen.


Voor een ketting maak je een gaatje in het kaartje waar je een ringetje door heen doet.
Voor een ketting van scrabbelsteentjes heb je van die ringetjes nodig met een soort schroegje eraan die je ergens in kan draaien.


Met de scrabbelsteentjes een ketting maken heb ik nog niet geprobeert, maar dat ga ik zo snel mogelijk doen.
Ik ga een leuk poezie plaatje aan de achterkant plakken!
Je kan er natuurlijk ook een sleutelhangen of iets anders van maken.

-xx- fijn weekend!









 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen