zaterdag 18 augustus 2012

vlecht knot

Ik heb vaak mijn haar gewoon los hangen wat ik eigenlijk best saai vind. Ik probeer ook steeds meer kapsels uit die niet al te moeilijk zijn, maar wel leuk! Deze keer een vlecht knot!!! Zo heb je een ingevlochten vlecht in je haar maar ook een knot:


Uitleg:
 1: Borstel je haar van te voren goed.
2: Buig je hoofd voorover zodat je haar omlaag hangt.
3: Pak de pluk waar je de vlecht van gaat maken.
4: Maak nu een invlecht die begint bij je nek en richting de bovenkant van je hoofd gaat.
5: Als je ongevoor aan de bovenkant van je hoofd bent pak je de rest van je haar en maak je er een staart van.
6: Je kan eventueel het vlechtje ook vastmaken met een klein elastiekje voor je er een staart van maakt.
7: Van je staart maak je een knotje door je haar rond te draaien en vast te zetten met een elastiekje of een speldje.

Het lukt natuurlijk niet meteen zoals je wil, dat was bij mij ook zo. Ik ga nu nog steeds verder oefenen, zodat het gewoon steeds beter gaat.
Waar je op moet letten is dat je de vlecht zo dicht mogelijk bij je nek laat beginnen.
Dat lukt bij mij ook nog niet perfect, maar na 20 keer oefenen gaat ie goed! ;)

Succes! XX Floor




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen