zaterdag 22 december 2012

DIY: Kerststerren

Nu ik al helemaal in de kerstsfeer zit, schiet me ineens te binnen dat ik hele leuke en makkelijke sterretjes kan vouwen!
Zoals jullie misschien al zagen, heb ik in het vorige bericht een foto van kraanvogels gezet.
Van dat zelfde papier heb ik ook de sterretjes gemaakt. Het ziet er heel vrolijk uit, met al die leuke kleurtjes en patroontjes.
Ik heb van de sterren uiteindelijk een slinger gemaakt.
 
 
Hier volgen de stappen om een kerstster te maken.
 
Nodig:
- Vierkant papier
- Schaar
- Lijm

 
Stap 1:
Vouw het papiertje in vieren.

 
Stap 2:
Doe dat nog een keer, maar dan schuin.

 
Stap 3:
Knip de rechte lijnen tot iets minder dan de helft in.
 
 
Stap 4:
Vouw alle flapjes naar binnen. 

 
Stap 5:
Lijm de flapjes op elkaar bij allemaal.
 
 
Stap 6:
Lijm twee sterren aan elkaar en...tadaaa!
Je kerstster!
 
Veel plezier met het vouwen en knippen! :)
-X-

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen